Křivka výkonu VT 750 C

Odpovědět
Zdenek

Křivka výkonu VT 750 C

Příspěvek od Zdenek »

Na přání Doviho i pro ostatní jsem získal zápis z nabrždění mojí bývalé motorky. Aby to bylo čitelné tak si to asi musíte zvětšit.
křivka výkonu VT 750C.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Motobrasny

Uživatelský avatar
Jara Cimrman
Příspěvky: 586
Registrován: ned 10. bře 2013 23:24:40
Motorka: SUZUKI DL 1000 STROM
Povolání: PENZISTA S VEDLEJŠÍMY PŘÍJMY
Bydliště: Nymburk
Udělil poděkování: 0
Obdržel poděkování: 1 x
Věk: 72
Kontaktovat uživatele:

Re: Křivka výkonu VT 750 C

Příspěvek od Jara Cimrman »

Koukám Zděndo že ti jí pěkně roztočili :chopper: J.C.
Život je krátkej a je potřeba si ho užít naplno
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 103
Registrován: ned 31. bře 2013 9:20:29
Motorka: Honda Shadow Spirit VT750
Povolání:
Bydliště: Brno
Udělil poděkování: 0
Obdržel poděkování: 0
Věk: 12
Kontaktovat uživatele:

Re: Křivka výkonu VT 750 C

Příspěvek od Dovi »

 
Zdeňku, díky moc, a zároveň se omlouvám, že jsem Tě tak zaúkoloval...

 
A pro jistotu:

- je to graf Shadowky VT750 už s kardanem, ale ještě s karburátorem, čili od r.v. 2004 do r.v. 2006 včetně

- modrá křivka je krouticí moment, červená je výkon

- toto je naměřeno po všech ztrátách na primárním převodu a spojce, v převodovce, ve výstupním převodu, v kardanu, v koncovém převodu a nakonec přeneseno z pneumatiky na válec (skutečný maximální krouťák a výkon motoru na klice je větší)
 
 
Obrázek
Pozn.: Obrázek je samozřejmě Zdeňkův; ten copyright vkládá automaticky server Motorkáři...
 
 Honda NC 750S + VT 750 C2 Shadow Spirit + CBF 125, Jawa S22 + S11
 (Yamaha WR250X + WR250R, BMW R1100GS + F650GS, Honda VT750C4, Jawa Betka + 50/20 + S11)
BranoBA
Příspěvky: 4
Registrován: pon 02. pro 2013 13:14:36
Motorka: Honda VT 750 Shadow
Povolání:
Bydliště: Bratislava
Udělil poděkování: 0
Obdržel poděkování: 0
Věk: 63
Kontaktovat uživatele:

Re: Křivka výkonu VT 750 C

Příspěvek od BranoBA »

Vsade citam, ze tento motor nema rad vytacanie, ide dobre od spodu. Z vlastnej - zatial kratkej skusenosti a aj tohoto grafu mi ale vychadza ze v meste radim maximalne dvojku :-| . Ake su zhruba minimalne rychlosti na jednotlive prevodove stupne?
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 103
Registrován: ned 31. bře 2013 9:20:29
Motorka: Honda Shadow Spirit VT750
Povolání:
Bydliště: Brno
Udělil poděkování: 0
Obdržel poděkování: 0
Věk: 12
Kontaktovat uživatele:

Re: Křivka výkonu VT 750 C

Příspěvek od Dovi »

  
BranoBA píše:Ake su zhruba minimalne rychlosti na jednotlive prevodove stupne?
Anciáša tvojho :-) prečo a pre koho ja som to len písal ?

Pozri sa rovno tuna v tejo rubrike do diskúzie Honda Shadow Spirit VT750:

http://forum.shoc.cz/viewtopic.php?f=52&t=332
 
 Honda NC 750S + VT 750 C2 Shadow Spirit + CBF 125, Jawa S22 + S11
 (Yamaha WR250X + WR250R, BMW R1100GS + F650GS, Honda VT750C4, Jawa Betka + 50/20 + S11)
Zdenek

Re: Křivka výkonu VT 750 C

Příspěvek od Zdenek »

Moje zatímní poznatky jsou, že karbecová verze( KN filtr, laďáky Silver tail) mě oproti stříkačce šla lépe odspodu. U stříkačky musím častěji řadit. Je možné že se to změní až dokončím laďáky (KN filtr už mám namontovaný) a možná se jedná o můj subjektivní dojem absencí pořádného zvuku. Jinak samozřejmě jezdím na kochačku cca 3500 otáček na 5 r.s. rychlost 80-90 km/hod.
Zdenek
BranoBA
Příspěvky: 4
Registrován: pon 02. pro 2013 13:14:36
Motorka: Honda VT 750 Shadow
Povolání:
Bydliště: Bratislava
Udělil poděkování: 0
Obdržel poděkování: 0
Věk: 63
Kontaktovat uživatele:

Re: Křivka výkonu VT 750 C

Příspěvek od BranoBA »

Dovi: - mam to samozrejme nastudovane, vdaka, dal si dokopy pekny material. Ale oproti tomu poslednemu grafu zohladnujuceho straty na prevodoch vychadzas s teoretickych hodnot. Napriklad max tocivy moment pri 3500ot/min, skutocnost ale 4300ot/min. A to mi nejak ladi s mojimi subjektivnim pozorovanim. Jednoducho mi motor pri tych 2000 - 2500ot/min pride este dost "hluchy". Nie ze by mi to nejak vadilo, len by som ho nerad nicil nizkymi otackami (mam najazdene mraky motohodin ale len na motokrosovych a endurovych jednovalcoch a tam to robi skody).
Uživatelský avatar
Jerry
Member
Příspěvky: 1555
Registrován: pon 25. úno 2013 19:43:37
Motorka: VT1100C2 ACE
Povolání: řidič
Bydliště: Benátky nad Jizerou
Udělil poděkování: 1 x
Obdržel poděkování: 1 x
Věk: 57
Kontaktovat uživatele:

Re: Křivka výkonu VT 750 C

Příspěvek od Jerry »

Jistě, pokud sleduji křivku výkonu/kroutícího momentu, vždy bude výkon ve vyšších otáčkách. Smysl úprav je zvednout křivku i v nižších otáčkách to znamená udělat ji co nejvíce plochou.

Točivý výkon a to i v nízkých otáčkách se samozřejmě vylepší KN filtrem a především laďáky. Ještě lepších hodnot se dosáhne přetryskováním (Dynojet) a seřízením na motorové brzdě. Další možnost u Šedivek poháněných řetězem je vyměnit řetěz za řemen, aby docházelo k menším ztrátám, ale tam výrobce kitu zvyšuje rychlost a ne výkon na zadním kole. Zvýšení výkonu nějakými drastickými úpravami bych rozhodně nedoporučoval. Další stupeň zvýšení výkonu představuje opatření si motocyklu s větším obsahem, pokud to neudělat hned.

Pokud se ti líbí jiný model o vyšším obsahu, porovnej si jeho cenu s cenou svého motocyklu plus cenu úprav a pak se rozhodni. Stejně drtivá většina lidí přejde na větší motocykl. Alespoň z VT600 na VT750 a z VT750 na VT1100 (či VTX1300) to platí určitě. U VT1100 na VTX1300 to je již diskutabilní.

Kdysi jsem byl v DK Racing ještě když sídlili v Podolí. Měl jem na své tehdy VT750C r.v.98 vše originál. Tam se na mašinu jedním okem od dveří podívali a řekli mi v dobrém, že to kompletní přetryskování (spolu s laďáky a KN filtrem) u téhle mašiny za ty peníze nestojí. Měli pravdu, jako jednorázová investice. Stejně se na motce časem objevil KN filtr a pak i laďák. Zlepšení bylo znát i v nižších otáčkách, kdy jsem byl schopen řadit dříve. Člověk si k své motce vybuduje vztah a tak časem, postupně stejně udělá na ní to co chce.
Obrázek
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 103
Registrován: ned 31. bře 2013 9:20:29
Motorka: Honda Shadow Spirit VT750
Povolání:
Bydliště: Brno
Udělil poděkování: 0
Obdržel poděkování: 0
Věk: 12
Kontaktovat uživatele:

Re: Křivka výkonu VT 750 C

Příspěvek od Dovi »

BranoBA>

Ahoj,
nevím, jak starší verze se sekundárním převodem řetězem, ale já s tím mám u nové Shadowky VT750 (s kardanem) opačnou zkušenost - naprosto PLYNULÝ zátah už opravdu hodně odspoda, a bez nějaké díry v krouťáku. A dokonce už malý kousek nad volnoběhem (řekněme už od pásma 1800-2000 ot/min) se u tohoto výbornýho Véčkovýho nízkootáčkovýho dvouválce nechá jet bez podtáčení. Samozřejmě bez zátěže - čili ne do kopce, ale po rovnně a bez potřeby nějakého většího zrychlování.
 
U své předchozí Shadowky V750C4 (RC50; kardan + karbec) si to sice už tak přesně nepamatuju, ale nyní u své poslední Spiritky VT750C2 (RC53; kardan + vstřikování) s laděnýma výfukama Leo Vince SilverTail to takto je. Dá se pohodově bublat 50 km/h na čtverku, a třeba na pětku od 65-70 km/h už to pak začíná mít sice pozvolný, ale přesto relativně slušný zátah, a to bez jakéhokoliv projevu nevole ze strany motoru.
 
Ty otáčky jsem neměřil, ale je proveden jejich odečet podle následujících tabulek:

.

Obrázek

.

Obrázek
 Honda NC 750S + VT 750 C2 Shadow Spirit + CBF 125, Jawa S22 + S11
 (Yamaha WR250X + WR250R, BMW R1100GS + F650GS, Honda VT750C4, Jawa Betka + 50/20 + S11)
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 103
Registrován: ned 31. bře 2013 9:20:29
Motorka: Honda Shadow Spirit VT750
Povolání:
Bydliště: Brno
Udělil poděkování: 0
Obdržel poděkování: 0
Věk: 12
Kontaktovat uživatele:

Re: Křivka výkonu VT 750 C

Příspěvek od Dovi »

Ještě když tak tady jsou pro provnání průběhy (zřejmě však pouze teoretické - vypočítané, nikoli naměřené) výkonových křivek u starší "řetězové" verze Shadowky (do r.v. 2003 včetně) a novější "kardanové".

Obrázek


Následují jiná, už skutečná měření, kde se žádné významné propady nebo díry v krouťáku nevyskytují. Naopak průběh točivého momentu je plochý a se zátahem už opravdu hodně odspodu, jak se na kvalitní vidlicový motor čoprkrujzru sluší.

 
Obrázek

 
Obrázek

 
Obrázek
 Honda NC 750S + VT 750 C2 Shadow Spirit + CBF 125, Jawa S22 + S11
 (Yamaha WR250X + WR250R, BMW R1100GS + F650GS, Honda VT750C4, Jawa Betka + 50/20 + S11)
Odpovědět

Zpět na „VT 750“