Blíží se mi technická tak jsem si pro jistotu zajel na místní STK na konzultaci.
Pár poznatků:
- blinkry nemají žádné značení (ani DOT)
- hlavní světlomet má pouze DOT, ale nemá E-mark
- zrcátka nemají E-mark, ale mnohem víc jim vadila jejich velikost (snadno vyměním)
- koncové červené světlo nemá E-mark (ani DOT)
- vejfuck neřešil, ale nechal mně to všude tlačit
Největší diskuse byla právě kolem přední obrysovky a svítících blinkrů
Tam jsem začal odporovat (ve vší slušnosti). Technik přivolal další dva kolegy a všichni svorně tvrdili, že v zákoně č. 56/2001sb. je jasně napsáno
"jedno obrysové světlo BÍLÉ barvy".
Já samozřejmě argumetoval předpisem EHK č. 53 článek 6 s platností od 28. 10. 2011. Sice brblali, ale nehádali se. Zavolali kolegovi na dovolené, který se specializuje na dovozy a ejhle.....předpis EHK 53 je platný v plném znění, vyvedl je z omylu a jen je upozornil na skutečnost, že svítící blinkry poloviční intezitou nesmí být kombinovány s obrysovkou ve světle. Buď jedno nebo druhý!
Oni se nezlobili, ale neznalost techniků na stanicích STK je zarážející.
Nic jsem za to neplatil a odešel jsem s doporučením objednat se na technickou kontrolu v
autorizované státní zkušebně DEKRA kde mi za mrzký peníz (3900Kč) udělají nejen STK, ale i ofiko protokol o vyjímkách na základě kterého DI zapíše všechny "neéčka" a DOTy do TP a mám po problémech.
Takže říjnu vám napíšu jaxem dopadl ve zkušebně