nemate niekto recept na nastavenie vole ventilov ?
hladam na youtube a tam su vselijake roztrasene videa.
staci jednoduchy text, otacame klikovku, nastavujeme saci ventil na prednom valci...
Skontrolujte a upravujte vôľu ventilov, keď je teplota motora menšia ako 35 ° Celzia.
Odstráňte kryt hlavy valca. Odstráňte skrutky a kryt alternátora.
Demontujte uzávery otvorov rozvodu a kľukového hriadeľa.
PREDNÝ VALEC:
Otočte kľukovým hriadeľom proti smeru hodinových ručičiek a zarovnajte značku „FT“ na zotrvačníku s indexovým zárezom na ľavom kryte kľukovej skrine.
Uistite sa, že piest je pri kompresnom zdvihu v polohe TDC (horná úvrať). Túto polohu je možné získať potvrdením vôle vahadiel. Ak vahadlá nemajú vôľu, otočte kľukovým hriadeľom o jednu celú otáčku proti smeru hodinových ručičiek a znovu zarovnajte značku „FT“ s indexovým zárezom.
Skontrolujte vôle ventilov vložením mierky medzi nastavovaciu skrutku a driek ventilu.
Vôľa VENTILOV:
SACÍ: 0,15 ± 0,02 MM
VÝFUKOVÝ: 0,20 ± 0,02 MM
Pri kontrole vôle bočné meradlo dotiahnite zo stredu smerom von.
Nastavujte uvoľnením poistnej matice a otáčaním nastavovacej skrutky, kým nedôjde k miernemu potiahnutiu tykadla.
Na závity poistnej matice a dosadaciu plochu naneste motorový olej.
Držte nastavovaciu skrutku a poistnú maticu dotiahnite na predpísaný krútiaci moment.
UŤAHOVACÍ MOMENT: 23 Nm
Po dotiahnutí poistnej matice znova skontrolujte vôľu ventilov.
------------------------
ZADNÝ VALEC:
Otočte kľukovým hriadeľom proti smeru hodinových ručičiek a zarovnajte značku „RT“ na zotrvačníku s indexovým zárezom na ľavom kryte kľukovej skrine.
Uistite sa, že piest je pri kompresnom zdvihu v polohe TDC (horná úvrať).
Pri kontrole vôle bočné meradlo dotiahnite zo stredu smerom von.
Skontrolujte vôle ventilov vložením mierky medzi nastavovaciu skrutku a driek ventilu.
Vôľa VENTILOV:
SACÍ: 0,15 ± 0,02 MM
VÝFUKOVÝ: 0,20 ± 0,02 MM
Nastavujte uvoľnením poistnej matice a otáčaním nastavovacej skrutky, kým nedôjde k miernemu potiahnutiu tykadla.
Na závity poistnej matice a dosadaciu plochu naneste motorový olej.
Držte nastavovaciu skrutku a poistnú maticu dotiahnite na predpísaný krútiaci moment.
UŤAHOVACÍ MOMENT : 23 Nm
Po dotiahnutí poistnej matice znova skontrolujte vôľu ventilov.
Nové O-krúžky natrite olejom a namontujte do drážok veka otvoru rozvodového a kľukového hriadeľa.
Na závity uzáveru otvoru rozvodu a kľukového hriadeľa naneste mazadlo.
Namontujte kryt časovacieho otvoru a utiahnite ho predpísaným krútiacim momentom.
UŤAHOVACÍ MOMENT : 9,8 Nm
Namontujte veko otvoru kľukového hriadeľa a dotiahnite skrutky stanoveným krútiacim momentom.
UŤAHOVACÍ MOMENT : 15 Nm
Namontujte späť kryt alternátora a dotiahnite skrutky stanoveným krútiacim momentom.
UŤAHOVACÍ MOMENT : 9,8 Nm
Namontujte späť kryt hlavy valca.e a otáčaním nastavovacej skrutky, kým nedôjde k miernemu potiahnutiu tykadla.
Na závity poistnej matice a dosadaciu plochu naneste motorový olej.
Držte nastavovaciu skrutku a poistnú maticu dotiahnite na predpísaný krútiaci moment.
UŤAHOVACÍ MOMENT : 23 Nm
Po dotiahnutí poistnej matice znova skontrolujte vôľu ventilov.
------------------------
ZADNÝ:
Otočte kľukovým hriadeľom proti smeru hodinových ručičiek a zarovnajte značku „RT“ na zotrvačníku s indexovým zárezom na ľavom kryte kľukovej skrine.
Uistite sa, že piest je pri kompresnom zdvihu v polohe TDC (horná úvrať).
Pri kontrole vôle bočné meradlo dotiahnite zo stredu smerom von.
Skontrolujte vôle ventilov vložením mierky medzi nastavovaciu skrutku a driek ventilu.
Vôľa VENTILOV:
SACÍ: 0,15 ± 0,02 MM
VÝFUKOVÝ: 0,20 ± 0,02 MM
Nastavujte uvoľnením poistnej matice a otáčaním nastavovacej skrutky, kým nedôjde k miernemu potiahnutiu tykadla.
Na závity poistnej matice a dosadaciu plochu naneste motorový olej.
Držte nastavovaciu skrutku a poistnú maticu dotiahnite na predpísaný krútiaci moment.
UŤAHOVACÍ MOMENT : 23 Nm
Po dotiahnutí poistnej matice znova skontrolujte vôľu ventilov.
Nové O-krúžky natrite olejom a namontujte do drážok veka otvoru rozvodového a kľukového hriadeľa.
Na závity uzáveru otvoru rozvodu a kľukového hriadeľa naneste mazadlo.
Namontujte kryt časovacieho otvoru a utiahnite ho predpísaným krútiacim momentom.
UŤAHOVACÍ MOMENT : 9,8 Nm
Namontujte veko otvoru kľukového hriadeľa a dotiahnite skrutky stanoveným krútiacim momentom.
UŤAHOVACÍ MOMENT : 15 Nm
Namontujte späť kryt alternátora a dotiahnite skrutky stanoveným krútiacim momentom.
UŤAHOVACÍ MOMENT : 9,8 Nm