VT1300 - přehled[hr]
VT1300CX (Fury) 2009-
Roku 2007 končí výroba VTX – VTwin eXtreme pro Evropu, protože motory této řady nesplňují nové EURO-3 normy. Naštěstí, japonská společnost, věří, že tato legenda musí žít, a v roce 2009 přivedla na trh nového sourozence – VT1300 Fury. I když se motor tváří že byl jen převzat od staršího sourozence, není tomu tak. Oproti VTX1300 je tento motocykl standartně vybaven vstřikováním paliva a má řadu dalších změn uvnitř motoru.
Teď si dovolím vložit trochu historie. V roce 1979 z továrny vyjíždí první dnes již legendární Honda CX500 Custom. Značku Custom si však již před tím zaregistoval Stephan Hohenstein, smluvní prodejce H-D a tyto motocykly po úpravách takto označoval. A tak Honda musela od tohoto označení upustit a celou zásilku v Hamburském přístavu při nákladné marketingové akci přeznačila novým označením "C". S modelem Fury se historie z roku 1979 opakuje, Honda musela v Evropě od označení Fury ustoupit, naštěstí ne již tak dramaticky. Název Fury byl již pro Evropu zaregistrován a proto je na evropský trh tento stroj uváděn pod strohým označením jako VT1300CX a pro ostatní trhy jako Fury. Nic to ovšem nemění na skutečnosti, že Honda vytvořila osobitý chopper, který se tváří jako stavba, je úzký a vzdušný, přesto se jedná o seriový motocykl. Charakterizuje jej velmi úzká nádrž a oproti ostatním verzím má Furry tachometr na řidítkách a vyšší stavbu rámu v místě krku řízení. Je pravda, že na jeho stavbě je poměrně velký podíl plastů, ale zároveň si myslím, že skrývá velký potenciál k možným přestavbám.
Barvy pro Evropu:Modrá, černá
Některé barevné kombinace jinde ve světě.
[hr]
VT1300CS Sabre 2010-
Tento motocykl je ze všech verzí nejvíce podobný verzi CX (Furry). Narozdíl od ní, má nižší stavbu rámu v místě krku řízení a tachometr v kapličce na nádrži. Také je použit jiný typ ráfků. Bohužel tento typ není určen pro evropský trh.
[hr]
VT1300CR Stateline 2010-
Verze Stateline vychází z předešlého modelu, má však hlubší blatníky, mohutnější přední kolo a tak zaujímá místo cruiseru. Bohužel tento typ není určen pro evropský trh.
[hr]
VT1300CT Interstate 2010-
Poslední verze vycházející z Stateline. Interstate je cestovní verze, doplněná plexištítem a brašnami. Když jsem si ji prohlížel z blízka, přišlo mi, že brašny jsou elektricky uzamykatelné. Bohužel tento typ není určen pro evropský trh.
[hr]
Náhled na všechny verze z druhé strany.