Ahoj motorkáři chtěl bych se zeptat jestli někdo z vás by věděl jestli na STK budou dělat nějaké problémy. Koupil jsem si chromovanou trubku a vyrobil jsem si rampu na přídavná světla.Světla jsou homologovaná a připojená k tlumeným.Tento rok se mám dostavit na STK a nevím jestli jsem něco porušil atd.Chtěl bych poprosit o info jestli má být nějaká výška od země nebo šířka od hl.světlometu.Předem dík za info.
Ahoj. Na to je jednoduchá odpověď...pokud bude technik na prohlídce vstřícnej projde ti to...ale pokud bude "akurátní" tak neprojdeš ani náhodou...porušil jsi tím, že sis vyrobil a namontoval přídavné světlomety mnoho předpisů...
To Jerry: mám vypínač skrytý ale dosažitelný pod nádrží, půjdu už za měsíc na druhou technickou a na motorce dovezené z Ameriky nemám jediné "E". Tak jsem zvědavý mám na STK známý, ale všude se teď přitvrzuje. Na druhou stranu si myslím co by si na mě chtěli v mém věku vzít.
To Lorenz : nevím jestli jsi tu rampu příliš neroztáhnul.
Ahoj kluci moc potěšený nejsem budu je tam mít první sezonu a hned je mám sundávat to se mi moc nechce Jedu až v červenci tak jsem zvědavý a ozvu se jak jsem dopadl.Jerry chtěl jsem se zeptat ten vypínač by mi v čem pomohl?Díky a pěkný víkend.
No Jerry asi to neni tak uplně pravda. Když sem byl já na technický (a letos budu muset zase) bylo my řečeno, že pokud je něco namontovaný tak to musí fungovat. Takže pokud máš namontovaný přídavný světla (tak jako já bez homologace, nemají tam co dělat) a navíc musejí svítit. Je jedna možnost jak to obejít a to přídavný světla překrýt třeba "ponožkama" tím pádem to podle zákona už není přídavné světlo a tak nemusí svítit a ničemu nebrání. To my bylo řečeno, ale nevím jestli se zákony nezměnily. Takže lepší najít STK kde jsou tolerantnější....
Moje světla mají homologaci a když chce ukázat funkční světla, tak mu je zapnu.
Co technik STK to názor.
Jeden komentoval světla a když jsem přijel za 30 min z druhou, řekl že světla jsou OK, ale zase měl připomínky na předkopy.
Ve finále co má kromě světel a občas výfuku na našich motkách homologaci. Správně by ji mělo mít vše co na motku navěsíme.
Ono je to ještě složitější než jen "zaklínadlo homologace" Dle platné vyhlášky bys vůbec nemohl mít na motorce jiná světla než jsou montovaná z fabriky. V té vyhlášce je mnoho "zákoutí" , která nedovolují mít přídavná světlka na motorce, jak co do počtu kusů, tak i na umístění světel . Snad jediné co by mohlo projít ( mám ted na mysli podle vyhlášky ) jsou mlhová světla... Potkávací a dálková mohou být jen jedno nebo dvě a to ještě za dosti složitých podmínek, které prakticky neumožní něco k nim přidat.....Takže nejlepší řešení je "Najít tolerantní STK " a nebo přídavná odmontovat než se jede na STK...Až je tam budu mít já, budu to řešit jejich odmontováním. Ono totiž když tě na jedné STK vyhodí kvůli něčemu, tak je to už v on-line záznamech a kdybys šel jinam, technik koukne do PC a vidí proč tě jinde vyhodili....
Omlouvám se že vzhledem k závažnosti tématu bych si z toho neměl dělat Má odpověď je jednoduchá-dojedu na STK a když mě vyhodí, tak to upravím a nebo demontuju a zajedu tam za 50Kč ještě jednou. Stejně se většinou vše dozvím až tam, posledně jsem se chlubil vestou a ta už zase není potřeba, atd....J.C.
Svatá pravda. Dělám to tak s autem. Bez přípravy na technickou. Když mě vyhodí, tak doplňková STK stojí jen 50,- a kontroluje se jen to, kvůli čemu tě vyhodili. A to jsem opravil. A vím, že je to v pořádku.
Ahoj, nechci vytvářet novou dlaždici na úvodním seznamu témat, tak píšu sem.. (tak sorry pokud to sem nepatří)
Nicméně, mám VT 750 C z 1998, rád bych také přídavná světla.
Nemáte někdo stejný ročník, že by jste mi doporučili, co koupit a aby to také bylo v souladu s LEGIS. abych prošel na STK ? Když se totiž koukám na webovky prodejců, zdá se mi že díry pro uchycení rampy mají jinou rozteč..
Tzn. že potřebuji koupit rampu + 2x světlo.
Děkuji za případnou navigaci
J.
Ahoj.
na VT1100 a VTX1800N jsem přídavná světla řešil jak píšeš. Koupit rampu a 2x světlomet homologovaný jako dálkáče (jednovlákno žárovka)
Tak jsem je i zapojoval tzn. při běžné jízdě svíti hlavní světlomet a při zapnutí dálkových svítil hlavní+přídavná na rampě.
Občas je na silnicích vidno, že jezdí s rozsvícenou celou rampou, ale na STK mívaj kecy, protože to je blbě. Nehledě na to, že alternátor dostává na prdel.