Někdo považuje úpravy originálních výfuků za hanobení, jiného k tomu vedou nejrůznější důvody. Zároveň si uvědomte, že to má nevratné následky, například při cestách k našim západním sousedům. To není ovšem tématem tohoto příspěvku.
Musím upozornit, že odvrtání, či jiné odstranění poslední přepážky nic neřeší, poněvadž tím se pootevře jen jeden válec, motocykl pak více vibruje a může to vést k postupnému odpadávání jednotlivých drobných částí vašeho miláčka. Pokud nechcete zničit vzhled výfuku zvolte místo odvrtávání celých přepážek jen provrtání otvorů v záslepkách na konci výstupních otvorů. Na ty narazíte, když do každého z dvou otvorů strčíte kus drátu. Pozor však na to, že jedna záslepka je poměrně mělko, kdežto ta druhá asi až 400mm hluboko. Chce to tedy dlouhý vrták. Pak není na pohled z venku poznat vůbec nic. Zvuk se zabarvil, přesto nedošlo k dramatickému nárustu hluku. Získal jsem krásny hluboký zvuk, který snesou i sousedi a okolní okenní tabulky. Kdo však bude žádat brutálnější zvuk, může poktačovat v provrtání další přepážky, přidáváním dalších otvorů či dokonce vykucháním celého vnítřku výfuku.
Co se týká seřízení karburátoru, mám´VT750C r.v.:98. S běžným filtrem sání, když jsem pootevřel můj výfuk, zkoušel jsem různá nastavení bohatosti směsi a nakonec bylo nejlepší to originál Honda, to znamená 2 a 1/4 otáčky. Na starém fóru bylo více vláken sledující toto téma a všechmy se shodovali, že seřízení karburátoru po výměně výfuku za otevřené není třeba.
Spolu s KN filtrem došlo k výraznému zvýšení kroutícího momentu, zvlášť v nižších otáčkách. Doporučuji zároveň udělat i podtlaky na karburátoru - výrazné zlepšení chodu motoru v nižších otáčkách.
U totální devastaci vnitřku výfuku (i s tím jsem se setkal) to bude zřejmě stejné jako u mých otevřených. To však popisuji jinde - zde -.