Historie řady Honda VT

Zamčeno
Uživatelský avatar
Jerry
Member
Příspěvky: 1544
Registrován: pon 25. úno 2013 19:43:37
Motorka: VT1100C2 ACE
Povolání: řidič
Bydliště: Benátky nad Jizerou
Udělil poděkování: 1 x
Obdržel poděkování: 1 x
Věk: 56
Kontaktovat uživatele:

Historie řady Honda VT

Příspěvek od Jerry »

Historie řady Honda VT

Počátek této modelové řady lze vysledovat již v 70. letech dnes již minulého století.
Je to již téměř 30 let, kdy roku 1983 se na světě objevila Honda Shadow.


1978
první V-Twin motor ještě příčně uložený v CX500.
jako první soft chopper se objevuje CM185T

1979
z továrny vyjíždí první Honda CX500 Custom.
Značku Custom si však již před tím zaregistoval Stephan Hohenstein, smluvní prodejce H-D, které takto po úpravách označoval. A tak Honda musela od tohoto označení upustit a celou zásilku v Hamburském přístavu při nákladné marketingové akci přeznačila novým označením "C".

1980
CB650, CB750 a CB900 ve verzi "C" Custom

1982
Nová řada VF750 C Magna, a modelů. CB Night Hawk.
Honda představuje 16.12.1982 nový motocykl NV750, což je jen jiný obchodní název pro VT750 SHADOW v Japonsku. Motocykl NV750 zakládá na dlouhou dobu novou řadu motocyklů Honda.

1983
Americká Honda dostává do čela několik svých modelů speciálně určených pro uživatele v USA.
Začíná se vyrábět pro nás nejdůležitější modelová řada označená VT podle motoru V-Twin. Jde o řadu HONDA SHADOW. Jedná se o rok před tím představený motocykl NV750 s označením, které je dnes známé po celém světě.
VT500 a to ve dvou barvách - fialová a černá. V letech 83-86, má zlaté nápisy na nádrži, chromovaný přední blatník a světla jednoduchého obdélníkového tvaru. Motor, kapaliou chlazený, dvouválcový motor do V s OHC rozvody a pohonem zadního kola nízkoúdržbovým kardanem.
VT750 je uvedena také ve dvou barvách a to vínové a černé. měla kulatý světlomet, chromovaný přední blatník opěradlo a OHC, kapalinou chlazený motor s elektrickým startérem.
Na Japonském trhu se objevuje VT400.

1984
VT500 barva zůstala nezměněna, černěný motor.
VT700 výkon byl snížen, protože USA změnila dovozní cla.

1985
VT500 Dvoudílné sedadlo, kulaté přední světlo a části motoru jsou kmbinací leštěného hliníku a chromu.
VT700 Žádná zásadní změna.
VT1100 nová řada, černá a fialová nebo černá a stříbrná. 5 rychlostí převodovka, kapalinou chlazený motor s pohonem zadního kola kardanem.

1986
VT500 beze změn.
VT700 oranžová a zlatá. Malá změna v podobě zadního blatníku. Počet paprsků bylsnížen.
VT1100 měnit barvu a tvar.

1987
VT700 stále se vyrábí v černé a vínové barvě
VT1100, nižší sedadlo, větší rozvor, větší pohodlí cestujících. Motor kapalinou chlazený do V má obsah 1093 ccm. Pohon zadního kola kardanem.

1988
VT700 a VT800C barvy černá a tmavě červená nebo vínová a stříbrná.
VT1100C nově černá, červená.
Tyto modely mají výrazný "japonský soft-chopper vzled", kardan a litá kola.
VT600 VLX - velký průlom, předčí svým vzhledem mnoho nemoderních Amerických chopperů. To přispělo k velkému úspěchu tohoto modelu. Tento model se vyráběl do roku 2007 téměř beze změn, to znamená 19let!
Motory se montují s menšími změnami do Hondy Transalp.
Je vyráběna verze pro Japonský trh NV400 Steed.

1991
VT600 - kvůli přísnějším požadavkům na emise výfukových plynů je snížena výkonnost z 41 na 39 hp.

1993
VT600 - větší nádrž z 9 litrů na 11 litrů.

1994
Druhý velký třesk z Hondy v USA z centrály v Ohiu; VT1100C2 ACE. , v roce 1994. Velká konkurence Harley-Davidsnu
Honda má stále na svých Shadow stále propracovanější "americký design" a VT600 je distribuován s velkým úspěchem.

1996
VT600 - u evropských verzí pěti rychlostí převodovka místo dřívější čtyřrychlostní.
Následuje VT750C2 ACE, což je v té době snad nejkrásnější střední cruiser na světě. Tento model má opět vodou chlazený motor do V o obsahu 750ccm, 45 koní, 5-rychlostní převodovku a pohon zadního kola řetězem. Široká řidítka, ladné křivky, a výfuk systému dva v jednom. Vyrábí se až do roku 2003 bez jakýchkoliv změn v několika barevných variantách. Je třeba poznamenat, že americké a evropské modely, byl rozdílné v bohatším pochromování. Tento model dostává později bratra v VT750DC Spirit, v Evropě známým jako Black Widow.

1998
VT1100C3. Závod Honda v Ohiu představuje opět motocykl v americkém designu. Tento model ve stylu art deco má krásná linie, hluboké zakřivené blatníky, bílé bočnice na pneumatikách.
V USA se objevují další podtypy pro vnitřní trh 75 hp Tourer, 1100 Spirit a Sabre

2001
VT750DC Spirit. v Evropě známým jako Black Widow. Tento model měl posílit střední třídu chopper/cruiser. Technické parametry jsou stejné s VT750C2. Jediný rozdíl byl ve vzhledu. Tento model měl v Americe velký úspěch. Nový model Spirita se objeví ve výrobě až v roce 2007.

2002
VT125 je nejmenší z rodiny Shadow a má spolehlivý kapalinou chlazený motor do V, který je montován i do Honda XL125 Varadero.
V tomto roce se poprvé objevuje VTX – VTwin eXtreme a to obsahu 1800ccm mají jemněji běžící motor s přesvědčivým vysokým výkonem. V tomto roce se představuje VTX1800C, 1800R a 1800S.

2003
VTX1800 přibývá o rok mladší menší sourozenec VTX1300S

2004
Moderní VT750C4 Shadow v retrostylu je jedním z nejpopulárnějších modelů. Pohon zadního kola se vrací ke kardanu. Bohužel u tohoto modelu vzrůstá podíl plastových dílů.
Honda představuje VTX1300C.

2005
V tomto roce se rozrůstá rodina VTX o modely VTX1300R, VTX1800F a VTX1800N.

2007
Od tohoto roku se vyrábějí modely VT750 Shadow a Spirit v souladu se stávajícími ekologickými předpisy se vstřikovací jednotkou.
VTX – VTwin eXtreme - výroba pro Evropu v roce 2007 končí, protože nesplňuje nové EURO-3 normy. V USA se objevuje VTX1800T.

2008
VTX řadu doplňuje v USA VTX1300T.

2009
Naštěstí, japonská společnost, věří, že tato legenda musí žít, a v tomto roce přivedla na trh nového sourozence – VT1300 Fury. Zde se historie z roku 1979 opakuje, Honda musela v Evropě od označení Fury ustoupit, protože tento název byl již zaregistrován a na evropský trh je tento stroj uváděn pod strohým označením jako VT1300CX. Nic to ovšem nemění na skutečnosti, že Honda vytvořila osobitý chopper, který se tváří jako stavba, je úzký a vzdušný, přesto se jedná o seriový motocykl.
Od tohoto roku je řada nabízena také s ABS.

2010
VT750S (také známý jako Honda VT750RS) opět s sekundárním řetězovým pohonem zadního kola.
VT750 Black Spirit (nebo také Shadow Phantom). Jak už název napovídá,
dominantní barvou je černá.
VT1300 je nabízena v USA v dalších verzích jako je Sabre, Stateline a Interstate.

Obrázek8.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Obrázek

Partsdepot

Uživatelský avatar
Jerry
Member
Příspěvky: 1544
Registrován: pon 25. úno 2013 19:43:37
Motorka: VT1100C2 ACE
Povolání: řidič
Bydliště: Benátky nad Jizerou
Udělil poděkování: 1 x
Obdržel poděkování: 1 x
Věk: 56
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie řady Honda VT

Příspěvek od Jerry »

Historie loga Honda Motor

Historie křídel ve znaku Hondy je spjata s počátkem firmy a s panem Soichiro Hondou. První obrázek loga Honda se objevil v roce 1947, kdy byl pan Soichiro inspirován bohyní Nike, z řecké mytologie, což v latině znamená Victoria, tedy vítězství. Ve výtvarném umění byla důsledně zobrazovaná jako okřídlená postava, jako jediná v antické mytologii. Odtud tedy znak křídel.

1947 Honda začíná vyrábět své motokola A-Typ na kterém se ve znaku objevuje již zárodek křídel.
1.jpg
1948 se znak mění a ve znaku se ubjevuje okřídlená postava.
2.jpg
1953 na modelu Benly objevuje nová znak s dvěma křídly.
3.jpg
1968 objenuje se poprvé logo Hondy Motor již v podobě podobné dnešnímu. ve znaku je zkratka HM - Honda Motor.
4.jpg
V příštích letech se logo mírně zjednodušuje.
5.jpg
1973 objevuje se křídlo ve žluté batrvě s nápisem Honda.
6.jpg
1985 získává logo barvu na červeno bílo a modrou trikoloru.
7.jpg
1988 k 40 - letému výročí značky Honda se objevuje poprvé logo tak jak ho známe dnes.
8.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerry
Member
Příspěvky: 1544
Registrován: pon 25. úno 2013 19:43:37
Motorka: VT1100C2 ACE
Povolání: řidič
Bydliště: Benátky nad Jizerou
Udělil poděkování: 1 x
Obdržel poděkování: 1 x
Věk: 56
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie řady Honda VT

Příspěvek od Jerry »

honda-logo ruce.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Obrázek
Zamčeno

Zpět na „Databáze SHADOW“