Je nepřípustné používat na motocyklu neschválené komponenty pro náhradní výfukový systém nebo tlumič. To se nevztahuje na motocykly uvedené do provozu před 1. 7. 2001.
Zdarec.Na STK to budu řešit jako spousta jiných,vyměnim co se vyměnit dá,laufy,boční držák spz,možná i zrcátka.Co bude ale časem problém je to jejich focení.Protože když pak zastaví policajt motku vytáhne si fotku z technický a skutečnej stav bude jinej tak bude moct sebrat techničák.No ale problémy je třeba řešit až nastanou.FFF.
Martin píše:Je nepřípustné používat na motocyklu neschválené komponenty pro náhradní výfukový systém nebo tlumič. To se nevztahuje na motocykly uvedené do provozu před 1. 7. 2001.
Takže se mě to netýká?
Bych to tak viděl, ona se žádná kaše nejí tak horká jak se uvaří nicméně dění v tomto státě mě připomíná normalizaci po nástupu Husáka, šrouby se utahují všude na všech frontách. Ta levicová politika je jen samý zákaz, příkaz, nařízení a svoboda se vytrácí.
Přikládám foto mých podle mne homologovaných výfuků Leo Vince - Silver Tail a myslím si že bych problém neměl mít. Když ano mám origo výfuky zabalené v prostěradle .
Zdenek
Baron píše:Vše mám napsaný ve vyjímkách v TP......i laďáky..........jsem v klidu
Václave ty jsi v pohodě a to tvoje perfektně zpracované pojednání o spolupráci s Dekrou je poučné pro nás ostatní .
Uvidíme jak to bude v praxi, bylo by dobré kdyby sem naši členové své zkušenosti z STK zveřejňovali jako návod pro ostatní.
Zdenek
Čau, mě třeba z STK s otevřenýma laufama vyhodili a vůbec se semnou nebavili. Nicméně si myslím, že pokud si dokažete někde na originalním stroji přesné homologační údaje a pak si je necháte vygravírovat na ladáky, tak na technicke to bude v poho. Samo, ze nesmí jít o uplně holé trubky. Musí mít člověk alespon nějakou vyndavatelnou tlumivku, kterou tam soupne na STK. Pak ale na silnici v realu s policajtama nevim, ti uz asi praznej vejfuk, kterej rve jak protrzenej resit budou, homologace nehomolgace.
Motocykly uvedené do provozu před 1. 7. 2001 sice nemusí mít Ečka, ale nesmí být průchozí!
Zjednodušeně podle příručky "Prokazování technické způsobilosti při silniční kontrole Policií ČR s neschválené změny motocyklů" vydané centrem služeb pro silniční dopravu v roce 2014 a která je určena dopravní policii ČR, pro kterou byla zpracována:
Označení: původní i nepůvodní výfukové systémy u motocyklů nemusí být opatřeny homologační značkou (Ečko, a číslo schválení typu konstrukční části), pokud byly schváleny do provozu před 1.7.2001, nebo byli schválené do provozu individuálně, (stavba, dovozy z USA apod.)
Od 1.7.2001 musí být původní i nepůvodní tlumič výfukového systému označen značkou podle Předpisu EHK nebo Směrnice ES
Je nepřípustné používat na motocyklu neschválené komponenty pro náhradní výfukový systém nebo tlumič. Tento požadavek se nevztahuje na motocykly uvedené do provozu před 1.7.2001. Předepsaným označením nemusí být označeny trubky a úchyty.
Hluk: referenční hodnota hladiny vnějšího akustického tlaku (hluku) musí odpovídat požadavkům, které byly vyžadovány v době schválení vozidla do provozu.
Vyznačení hladiny akustického tlaku (hluku) - Motocykl, který byl schválen podle typu ES (směrnice 92/64EHS/24/ES), musí být od 14.6.1995 opatřen štítkem s vyznačenou hodnotou hladiny akustického tlaku stojícího vozidla při uvedených otáčkách za minutu.
Štítek s údaji musí být snadno čitelný, trvale upevněn na snadno přístupném místě. Štítek s vyznačenou hladinou akustického hluku může být umístěn samostatně, nemusí být součástí povinného štítku výrobce.
Výfukový systém musí vždy obsahovat funkční tlumič hluku.
Holé trubky: Pokud výfukový systém není vybaven tlumičem hluku (tzv. holé trubky), jedná se o neschválenou změnu.
Absorpční tlumič: je tvořen průchozí děrovanou trubkou, která je obalena tlumícím materiálem. Pro výfukové plyny je tlumič zcela průchozí a klade jen minimální odpor. Jeho účinnost z hlediska tlumení hluku je nízká a vozidla s tímto tlumičem zpravidla nesplňují hlukové limity. Proto je jeho použití v běžném silničním provozu považováno za neschválenou změnu výfukového systému.
Kontrola tlumiče hluku: neschválenou změnu tlumiče identifikujeme snadno pomocí vhodného nástroje (například drát s na konci s kuličkou o průměru 6mm), který zastrčíme do koncovky výfukového systému. Pokud lze nástroj zasunout do větší části výfukového systému, byl upraven a neodpovídá původním parametrům.
Zdravim.Jak poznám kdy jsem měl vyrobenou nebo uvedenou motorku do provozu?Myslím tim měsíc.Ve velkem TP mam uvedeno do provozu uvedeno dle TP USA v roce 2001 no na výfukách nemám žádná ečka tak kdybych nejak zjistil jestli to bylo do 1.7.2001 tak bych je nemusel potřebovat ne.diky za odpovedi
BMW má na svých stránkách možnost zadat VIN a najde ti to typ motorky, motoru a datum výroby včetně fabriky. Možná má i něco takového i Honda. Já mám motorku z pondělí 18-6-2001. J.C.