Jaký benzin
Týša:
Všechno záleží na kompresním poměru... Čím vyšší kompresní poměr, tím může být použito palivo s vyšším OČ. Pokud se u motoru,který není konstruován na vyšší OČ použije tento benzín, pak paradoxně dochází k pomalejšímu prohoření směsi, teplota hoření je u benzínu s vyšším OČ vyšší a to nejspíš bude ten důvod přehřívání.....
Jára Cimrman:
Benzín s vysokým OČ hůře zapaluje při malém kompresním poměru, třeba VT 1100 k.p. 8.5 : 1 A to je na dnešní paliva sakra málo
Bioethanol E85
čiko:
Vyšší oktanové číslo má nižší teplotu hoření, takže o ventily bych se nebál a o válce už vůbec ne (nehledě na tom, že většina běžných motorů má dnes tvrzené ventily a sedla)
To téma by bylo asi naprd, protože jak kvalita paliva tak benzínek se mění jak počasí. Co bylo dobrý dneska, zítra muže být vše jinak.....Aspoň můj názor. Chce to asi jen dodržovat pár základních pravidel....netankovat extrémně levný benzín a tankovat u větších benzínek kde je otoč benzínu velký a tím i riziko bordelu v benzínu menší. Aspon já se tím řídím a nikdy, krom mé blbosti kdy jsem natankoval naftu místo benzínu jsem problémy s palivem neměl. Asi bych to řešil až kdybych měl motor co točí 20 000 otáček, ale u našich prdlavek ....djbb píše:Mozno by nebolo odveci zalozit temu ohladom benzinu, ja som tu taku nenasiel - kde netankovat a podobne.. Ja mam v okoli take pumpy tri, kde na plnu nadrz najazdim podstatne menej kilometrov.. ci na aute, ci na motorke..