VT750 - přehled[hr]
NV750/VT750C Shadow 1983-1984
U tohoto motocyklu vše začalo. 16.12.2012 Honda představuje nový motocykl NV750 Custom, který jde rok na to do výroby. NV je jen jiný obchodní název pro VT750 Shadow v Japonsku v prvních letech výroby této řady. Zakládá tak na dlouhou dobu novou řadu motocyklů Custom/Chopper s V-Twin motorem. Následujícího roku se motocykl začíná vyrábět i v USA s označením VT Shadow podle motoru V-Twin, kde ho Americká Honda dostává do čela jako model speciálně určený pro uživatele v USA. Pro svět běží výroba pouze dva roky, nicméně v roce 1986 se objevuje v japonských tiskových zprávách pro japonsko již jako VT750 Shadow, zřejmě pouze pro Japonský trh. Mezitím se v průběhu let, kdy se obsah 750ccm nevyrábí z důvodu nevyhovujících celních a emisních předpisů, rozbíhá na jejím základě výroba Shadowek o obsahu 125, 400, 500, 700, 800 a 1100ccm. K obsahu 750ccm se Honda vrací až v roce 1998 u nového modelu VT750C ACE a tento obsah se vyrábí dodnes. Důležité pro nás však je, že tímto modelem přišla Honda Shadow na svět..
Motory: RC14
[hr]
VT750C Shadow American Clasic Edition (ACE) 1998-2003
Tradiční a u nás velmi rozšířený model ve stylu cruiser. Má hluboké blatníky, přední tlumiče jsou kryty chromovanými návleky, mohutný přední světlomet a sekundární převod řetězem. Výfuk má systému dva v jednom , svody jsou svedeny do jednoho tělesa, kde se nachází dva tlumiče hluku za sebou. Tachometr se nachází v kapličce na nádrži.
Motory: RC44
[hr]
VT750DC Black Widow (Spirit) 2001-2008
Atraktivní motocykl vycházející z modelu VT750 ACE. Ve světě se prodává pod obchodním označením Black Widow, pro japonský trh se nazývá Slasher. Vyzařuje sportovnějšího ducha, má přiléhavé blatníky tečí a hubenější přední kolo,menší světlomet, jiné jednodílné sedlo a tachometr nad řidítky. Výfuky se objevují ve dvou variantách, buď ve stylu VT600 /VT1100C2 ACE, nebo s "trumpetami". Tento model je velmi vyhledáván. Jeho výroba skončila zároveň s menší a daleko starší VT600. Oba modely pak nahrazuje VT750C2 Spirit.
Motory: RC44, RC48
[hr]
VT750C Shadow (Aero) 2004-
Přímý nástupce VT750C (ACE), tentokrát ve stylu retro. Vrací se sekundární pohon kardanem, větší podíl plastů a od roku 2008 nahrazuje klasický karburátor vstřikovací jednotka. Zpočátku má výfuk systému dva v jednom zděděný po své předchůdkyni VT750C ACE, ale později dostává výfuky oddělené. Tachometr se nachází u tohoto cruisru v kapličce na nádrži.
Motory: RC50
[hr]
VT750C2 Shadow (Spirit) 2007-2012
Spiritka navázala na úspěšný model VT750DC Black Widow a zároveň po skončení výroby VT600 v roce 2008 doplnia mezeru v nabídce Hondy, kde chyběl motocykl stylu Custom. Větší a užší přední přední kolo, přiléhavé blatníky, zadní světlo se stěhuje pod zadní blatník, tachometr nad řidítka a má jednodílné sedlo.
Motory RC50, RC53
[hr]
VT750C2B Shadow (Black Spirit) (Phantom) 2010-
Tento model je klonem VT750C2 Spirit ale na rozdíl od něj se stále vyrábí. Je to vlatně téměř totožný motocykl v černých barvách, ovšem s mohutnějším předním kolem. Bohužel vzhled trochu kazila zrcátka, která spolu s výfukem zůstala chromovaná. To ovšem není níc co by se nedalo napravit a pokud se vše dá do černé barvy, jde vzhledově o velmi zajímavý motocykl.
Motory: RC53
[hr]
VT750S (RS) 2010-2012
Tento model se oficiálně řadí do kategorie naked, ale bez něj by tento seznam nebyl úplný. Tento zajímavý motocykl ve stylu retro, býval svým vzhledem srovnáván se Sportstrem od HD, který ale bohužel na odbyt moc nešel. Oblíbily si jej však různé firmy zabývající se přestavbami, které jej použili k různým přestavbám, zejména do stylu scrambler.
Tak tedy, Tento motocykl opět vychází z VT750C Shadow (Aero), stupačky se posunuli mírně dozadu, dostal silniční rozměr předního kola, zadní blatník spolu se světlem je použit z VT750DC Black Widow, je však použit sekundární pohon řetězem, má jinak tvarovanou nádrž, dostal jiný větší tachometr a hranatá zrcátka.
Motorty: RC58