Honda Shadow Spirit VT750

Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 103
Registrován: ned 31. bře 2013 9:20:29
Motorka: Honda Shadow Spirit VT750
Povolání:
Bydliště: Brno
Udělil poděkování: 0
Obdržel poděkování: 0
Věk: 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Honda Shadow Spirit VT750

Příspěvek od Dovi »

 
 Ve stopách Shadowky...
 (srpen a listopad 2013)

Obrázek
 Honda NC 750S + VT 750 C2 Shadow Spirit + CBF 125, Jawa S22 + S11
 (Yamaha WR250X + WR250R, BMW R1100GS + F650GS, Honda VT750C4, Jawa Betka + 50/20 + S11)

MotoVšem

Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 103
Registrován: ned 31. bře 2013 9:20:29
Motorka: Honda Shadow Spirit VT750
Povolání:
Bydliště: Brno
Udělil poděkování: 0
Obdržel poděkování: 0
Věk: 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Honda Shadow Spirit VT750

Příspěvek od Dovi »

 
 Z volného cyklu Ve stopách jedné stopy...

Obrázek
 Honda NC 750S + VT 750 C2 Shadow Spirit + CBF 125, Jawa S22 + S11
 (Yamaha WR250X + WR250R, BMW R1100GS + F650GS, Honda VT750C4, Jawa Betka + 50/20 + S11)
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 103
Registrován: ned 31. bře 2013 9:20:29
Motorka: Honda Shadow Spirit VT750
Povolání:
Bydliště: Brno
Udělil poděkování: 0
Obdržel poděkování: 0
Věk: 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Honda Shadow Spirit VT750

Příspěvek od Dovi »

 
Ve stopách WRka...
(červenec, srpen a září 2013)

Obrázek
 Honda NC 750S + VT 750 C2 Shadow Spirit + CBF 125, Jawa S22 + S11
 (Yamaha WR250X + WR250R, BMW R1100GS + F650GS, Honda VT750C4, Jawa Betka + 50/20 + S11)
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 103
Registrován: ned 31. bře 2013 9:20:29
Motorka: Honda Shadow Spirit VT750
Povolání:
Bydliště: Brno
Udělil poděkování: 0
Obdržel poděkování: 0
Věk: 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Honda Shadow Spirit VT750

Příspěvek od Dovi »

 
 Po stopách Shadowky...
 (září, říjen a listopad 2013)

Obrázek
 Honda NC 750S + VT 750 C2 Shadow Spirit + CBF 125, Jawa S22 + S11
 (Yamaha WR250X + WR250R, BMW R1100GS + F650GS, Honda VT750C4, Jawa Betka + 50/20 + S11)
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 103
Registrován: ned 31. bře 2013 9:20:29
Motorka: Honda Shadow Spirit VT750
Povolání:
Bydliště: Brno
Udělil poděkování: 0
Obdržel poděkování: 0
Věk: 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Honda Shadow Spirit VT750

Příspěvek od Dovi »

 
 Po stopách jedné stopy...
 aneb jak šel čas.

Obrázek
 Honda NC 750S + VT 750 C2 Shadow Spirit + CBF 125, Jawa S22 + S11
 (Yamaha WR250X + WR250R, BMW R1100GS + F650GS, Honda VT750C4, Jawa Betka + 50/20 + S11)
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 103
Registrován: ned 31. bře 2013 9:20:29
Motorka: Honda Shadow Spirit VT750
Povolání:
Bydliště: Brno
Udělil poděkování: 0
Obdržel poděkování: 0
Věk: 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Honda Shadow Spirit VT750

Příspěvek od Dovi »

 
 Po stopách Shadowky...
 (září, říjen a listopad 2013)

Obrázek
 Honda NC 750S + VT 750 C2 Shadow Spirit + CBF 125, Jawa S22 + S11
 (Yamaha WR250X + WR250R, BMW R1100GS + F650GS, Honda VT750C4, Jawa Betka + 50/20 + S11)
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 103
Registrován: ned 31. bře 2013 9:20:29
Motorka: Honda Shadow Spirit VT750
Povolání:
Bydliště: Brno
Udělil poděkování: 0
Obdržel poděkování: 0
Věk: 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Honda Shadow Spirit VT750

Příspěvek od Dovi »

 
Obrázek
 Honda NC 750S + VT 750 C2 Shadow Spirit + CBF 125, Jawa S22 + S11
 (Yamaha WR250X + WR250R, BMW R1100GS + F650GS, Honda VT750C4, Jawa Betka + 50/20 + S11)
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 103
Registrován: ned 31. bře 2013 9:20:29
Motorka: Honda Shadow Spirit VT750
Povolání:
Bydliště: Brno
Udělil poděkování: 0
Obdržel poděkování: 0
Věk: 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Honda Shadow Spirit VT750

Příspěvek od Dovi »

 
 loňský listopad plus letošní srpen a listopad...
 
Obrázek
 Honda NC 750S + VT 750 C2 Shadow Spirit + CBF 125, Jawa S22 + S11
 (Yamaha WR250X + WR250R, BMW R1100GS + F650GS, Honda VT750C4, Jawa Betka + 50/20 + S11)
Uživatelský avatar
Beech
Honorary Member
Příspěvky: 506
Registrován: pon 11. bře 2013 11:16:56
Motorka: HD Super Glide Custom
Povolání: barový povaleč
Bydliště: Mar. Lázně
Udělil poděkování: 0
Obdržel poděkování: 0
Věk: 66
Kontaktovat uživatele:

Re: Honda Shadow Spirit VT750

Příspěvek od Beech »

Děkuji Dovimu za vševyčerpávající příspěvek o našich motocyklech, terý byl velmi obsáhlý a dobře se četl.
Jen jednu faktickou poznámku o chlazení motocyklů:
Mnohým začátečníkům by se mohlo zdát, že nic lepšího než "chlazení vodou není"
Není to však tak, jak se mnohým zdá. Je třeba si uvědomit 1 základní věc - každá motorka je chlazená vzduchem. To, že některé modely mají rozvod oleje, který postřikuje vačky, nebo rozvod vody, který chladí hlavy je jejich velké plus. Tak by správně bylo asi říkat že motor je chlazený
1) vzduchem - nebo
2) vzduchem + olejem - nebo
3) vzduchem a vodou
pokud bychom vypli "saharu" ( porucha??? OOÓ), a nechali motor bublat na místě, tak uvaříte každý druh motoru úplně stejně.
To samozřejmě dává za pravdu Pres. Jerymu, že výkonná žebra na motocyklu jsou schopna ho uchladit- ovšem jen za jízdy, co však nemusí uchladit je olej, která má každý svojí specifikaci- ten může odejít do věčných lovišť- byť jen po jednom jediném " závodě".
Proto motory vzduchem chlazené používají rozsah 15w -50w(60w)
Vzduchem a olejem 15w-50w
vzduchem a vodou 10 - 40w
Ke spotřebě benzínu se vyjadřovat nebudu- kdo si ale chce zajezdit = musí motor nakrmit :tuk: :tuk: :tuk:
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 103
Registrován: ned 31. bře 2013 9:20:29
Motorka: Honda Shadow Spirit VT750
Povolání:
Bydliště: Brno
Udělil poděkování: 0
Obdržel poděkování: 0
Věk: 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Honda Shadow Spirit VT750

Příspěvek od Dovi »

 
Beech píše:Děkuji Dovimu za vševyčerpávající příspěvek o našich motocyklech, který byl velmi obsáhlý a dobře se četl.
Jen jednu faktickou poznámku o chlazení motocyklů:
Mnohým začátečníkům by se mohlo zdát, že nic lepšího než "chlazení vodou" není.
Není to však tak, jak se mnohým zdá...

Máš pravdu, a jako ještě nedávný majitel vodou chlazené Shadowky a současný majitel vzduchem chlazeného Harleye víš, že různé způsoby chlazení mají jak své plusy, tak i minusy.

Výhodou chlazení vzduchem (event. vzduchem a olejem - s malým chladičem oleje) je jednoduchost technického řešení a menší hmotnost kompletní pohonné jednotky, nevýhodou je problematičtější provoz za ztížených podmínek a mimo běžné okolní teploty. Typicky při vedrech nebo při pomalém popojíždění v kolonách hrozí přehřátí motoru a dochází k jeho většímu opotřebovávání (kór u vzduchem nedostatečně chlazeného zadního válce u příčně uložených Véčkových dvouválců čoprkrujzrů), a v extrému může dojít k přidření nebo až k zadření motoru. A taky při každém studeném startu trvá u vzducháče déle než u vodníka, než se motor prohřeje na provozní teplotu, a za studeného počasí nebo při jízdě v mraze (to ale zrovna u čoprkrujzrů moc nehrozí) se dokonce vzduchem chlazený motor nemusí na správnou provozní teplotu vůbec ani dostat.

U vodou chlazeného motoru jsou výhody a nevýhody oproti vzducháči v opačném poměru - čili u vodníka představuje vodní chlazení (spolu s vodní pumpou, termostatem, chladičem a chladicí náplní) technickou komplikaci, která jako další součást motoru je potenciálním zdrojem problémů (v případě poruchy), a je to oproti vzducháči taky další starost navíc při běžné údržbě (sledování stavu chladicí směsi a hladiny v expanzce, nutnost občasné výměny náplně, odvzdušnění atd.).
Odměnou u kapalinou chlazeného motoru je ale jeho provoz v optimálních tepelných podmínkách, obecně delší životnost takto chlazeného motoru, spolehlivost provozu bez ohledu na okolní teplotu i při zvýšeném zatížení, rychlejší prohřátí motoru při studených startech atd.
 
 Honda NC 750S + VT 750 C2 Shadow Spirit + CBF 125, Jawa S22 + S11
 (Yamaha WR250X + WR250R, BMW R1100GS + F650GS, Honda VT750C4, Jawa Betka + 50/20 + S11)
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 103
Registrován: ned 31. bře 2013 9:20:29
Motorka: Honda Shadow Spirit VT750
Povolání:
Bydliště: Brno
Udělil poděkování: 0
Obdržel poděkování: 0
Věk: 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Honda Shadow Spirit VT750

Příspěvek od Dovi »

 
Letošní suchý a nebývale teplý podzim a začátek zimy dával naději na vánoční nebo povánoční svezení se na suchých neprosolených silnicích. Aspoň teda tady na jižní Moravě to krásně vyšlo, a včera v neděli 29. prosince 2013 bylo opět stabilní krásné teplé počasí, polojasno, ve stínu zhruba 8 až 9 stupňů nad nulou, a jako bonus zcela suché silnice a minimální provoz. A pokud se tady vůbec aspoň jednou někdy v polovině prosince silnice trochu posolily kvůli 2 cm sněhovému poprašku, tak od té doby bylo trvale hodně nad nulou a několikrát i zapršelo, takže silnice byly už několk dní suché a soliprosté. Proto jsem se nebál vytáhnout ani opečovávaného nablýskaného čopříka, a jelikož jsem vnukovi už dlouho sliboval, že až bude mít dvanáct, vezmu ho s sebou na projížďku, udělal jsem tím včera radost nejen sám sobě, ale hlavně i jemu, hodně natěšenému na svou vůbec první jízdu na velké motorce.


Vnuk mě opakovaně ponoukal, jen ať klidně jedu pořád dál a dál, že mu není zima, a že je to moc žúžo!
Hodně jsme si těch 100 "jarních" kilometrů užívali - přikládám fotečku.

 
P F
2 0 1 4
v š e m
S h a d o w k á ř ů m !



Obrázek
 Honda NC 750S + VT 750 C2 Shadow Spirit + CBF 125, Jawa S22 + S11
 (Yamaha WR250X + WR250R, BMW R1100GS + F650GS, Honda VT750C4, Jawa Betka + 50/20 + S11)
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 103
Registrován: ned 31. bře 2013 9:20:29
Motorka: Honda Shadow Spirit VT750
Povolání:
Bydliště: Brno
Udělil poděkování: 0
Obdržel poděkování: 0
Věk: 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Honda Shadow Spirit VT750

Příspěvek od Dovi »

 
Beech píše:Ke spotřebě benzínu se vyjadřovat nebudu - kdo si ale chce zajezdit = musí motor nakrmit :tuk: :tuk: :tuk:
Přesně tak, pro rychlou jízdu na motorce a pro více adrenalinovou jízdu systémem brzda-plyn je samozřejmě nutno sáhnout i hlouběji do peněženky. A to nejenom kvůli vyšší spotřebě paliva, ale i kvůli častější výměně spotřebního materiálu (gumy, spojka, případně řetězovka u motorek se sekundárním převodem řetězem), i kvůli většímu riziku položení nebo těžší havárky mašiny, u smolařů i pokutování policií a vybodování za rychlou jízdu atd.

Anebo stejně jako při jízdě na koni, kdy se kromě dostihů taky nejezdí pořád jenom cvalem nebo dokonce tryskem, někomu stačí ke štěstí jen tak pohodově se toulat pěknou krajinou, jet klusem a občas i krokem, a sem tam se i zastavit. A kůň se tolik neužene a svého jezdce nikde ze sedla nevyklopí. A ani toho obroku není třeba do žlabu tolik sypat... :-)

Na své původní Shadowce VT750C4 (cruiser už s kardanem, ale ještě s karburátorem) jsem totiž měl před těmi 3 a půl lety celkovou průměrnou spotřebu 3.41 l/100 km. Teď na své současné a o půl generaci novější Shadowce Spiritce a rovněž 750ce (o něco málo lehčí chopper, rovněž s kardanem a už se vstřikováním) mám při ježdění po prakticky stejných trasách zatím celkovou průměrnou spotřebu 3.12 l/100 km.

__

Jezdím v rámci rychlostních limitů po okreskách a přes vesnice a městečka svým zažitým plynulým a úsporným stylem bez prudkých akcelerací a zbytečných brždění, v obci pokud možno 50 až 55 km/h (na bezpečných přehledných úsecích), mimo obce většinou tak mezi 70 až 80 km/h (rychleji jen zřídka) na zatáčkovitých trasách, převážně po okresních silnicích.
Pro představu, jednu z nádrží jsem se Shadowkou vyjezdil (ne až do sucha) při až překvapivé a zatím rekordně nízké dílčí spotřebě paliva 2.98 l/100 km a při dojezdu 455 km mezi dvěma dotankováními do standardní cca 14 litrové nádrže.

Ve srovnání s motocykly jiných výrobců i jiných typů je to potěšující nejen kvůli větší hmotnosti čoprkrujzru a objemu jeho motoru, ale taky vzhledem k použití kardanu jakožto nejvíce ztrátového přenosu hnací síly z trojice motocyklových sekundárních převodů "řemen-řetěz-kardan", navíc včetně dvojnásobné změny vektoru o 90° - nejprve na výstupu z převodovky a pak ještě v hypoidním koncovém převodu.

Honda prostě tyto své k dokonalosti evolučně vypiplávané Véčkové motory fakt umí.
A i spotřeba paliva u Shadowek VT750 to dokresluje.

 
 Honda NC 750S + VT 750 C2 Shadow Spirit + CBF 125, Jawa S22 + S11
 (Yamaha WR250X + WR250R, BMW R1100GS + F650GS, Honda VT750C4, Jawa Betka + 50/20 + S11)
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 103
Registrován: ned 31. bře 2013 9:20:29
Motorka: Honda Shadow Spirit VT750
Povolání:
Bydliště: Brno
Udělil poděkování: 0
Obdržel poděkování: 0
Věk: 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Honda Shadow Spirit VT750

Příspěvek od Dovi »

 
listopad 2012, srpen a září 2013

http://imageshack.us/a/img856/3750/dj4u.jpg
 

Vlastivědně-technicko-historický exkurz:

Kojál – vysílač úrodných nížin i zrádných propastí a skal ....
 ! Zpráva od: Admin
Příspěvek bude odstraněn a téma pročištěno. Drž se tématu a pravidel!!!
Netuším co má společného vysílač Kojál s technickou stránkou Hondy VT750.
 Honda NC 750S + VT 750 C2 Shadow Spirit + CBF 125, Jawa S22 + S11
 (Yamaha WR250X + WR250R, BMW R1100GS + F650GS, Honda VT750C4, Jawa Betka + 50/20 + S11)
Odpovědět

Zpět na „VT 750“