Prevzato z FB stranek Jizda rebelů, toto uskupeni jedna s ministerstvem dopravy ohledne STK atd. a snazi se chranit zajmy normalnich lidi, motorkaru...
Přátele chci Vás seznámit z prvními změnami na STK ,které se povedlo pro letošek vybojovat. Podotýkám jsou to první změny ,a bude se pokračovat dál ,ale jsem kurevsky hrdej skoro na prasknutí na nás na všechny. ku**a BANDO MI TO DOKAZALI. Možná se hned nezavděčíme všem,ale je to malý krok pro ministerstvo,ale obrovský skok pro obyčejného motorkáře.
zde je dokument
INSTRUKCE PRO STK č. X/2018
Postup při provádění technických prohlídek u motocyklů
Za účelem sjednocení postupu a činností spojených s provádění technických prohlídek na stanici technické kontroly (dále jen „STK“) vydává Ministerstvo dopravy (dále jen „ministerstvo“) tuto Instrukci pro STK.
Vzhledem ke stále opakujícím se dotazům a podnětům při provádění všech druhů technických prohlídek u motocyklů bylo připravena instrukce, která sjednocuje postupy pro kontrolu některých částí, systémů, provedení a úprav motocyklů.
1. Postup při provádění technických prohlídek
1.1. Kontrola neshody údajů
V rámci vizuální kontroly neshody údajů se jako závada pod kódem 0.3.1.1 hodnotí změna nebo úprava vozidla, která neodpovídá dokumentaci vozidla, tedy pouze zjevné neshody údajů (jako jsou například druh a provedení vozidla, druh pohonu, počet náprav apod.). Kontrola činností a technického stavu systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků vozidla nespadá do skupiny kontrolních úkonů 0 a jsou předmětem kontroly podle kontrolních úkonů spadajících do skupin kontrolních úkonů 1. až 9.
V rámci vizuální kontroly se jako závada pod kódem 0.3.1.2 hodnotí změny nebo úpravy vozidla, které nejsou v předložené dokumentaci vozidla zapsány, a jejichž zápis se vyžaduje. Nejedná se tedy o posouzení neshody údajů s údaji uvedenými v předložené dokumentaci vozidla, ale o vyznačení závady za účelem nutnosti doplnění dokladů k vozidlu.
1.2. Kontrola ostrých hran a výčnělků na vnějším povrchu motocyklu
Obecné požadavky na kontrolu ostrých hran a výčnělků jsou stanoveny minimálními poloměry zaoblení, které jsou na hranách 2 mm, v rozích 3 mm a na zakončení musí být kulovitý tvar s minimálním poloměrem 7 mm např. ovládací páčky. Uvedené požadavky jsou minimální a uplatní se v místech, kde může dojít ke styku či nárazu chodce, cyklisty apod. tj. v místech, které jsou na vnější straně motocyklu dostatečně přístupné. Použijí se pouze u materiálů, které jsou pevné např. kovy či tvrdý plast, nepoužijí se na měkké materiály jako pryž, guma či kůže atd.
Výše uvedené požadavky se krom odkazů v ostatních částí instrukce použijí pro montáž různých doplňků, které nepodléhají schválení, podle přílohy č. 12 části A vyhlášky č. 341/2014 Sb., schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění vyhlášky č. 235/2017 Sb. nebo schválení podle mezinárodního předpisu. Jedná se především o designové prvky a doplňky, které nemění celkové rozměry, významně nemění provozní hmotnost a nezasahují do ostatních systémů či funkcí motocyklu. Pokud tedy takové doplňky neovlivňují funkci motocyklu, jsou dostatečně upevněny a plní požadavky na ostré hrany a výčnělky není její montáž závadou ve smyslu technické prohlídky. Tyto doplňky nemusí být zapsány v technickém průkazu vozidla.
1.3. Ochranné rámy motocyklů tzv. „padáky“
V případě ochranných rámů tzv. „padáků“ neexistuje samostatný technický předpis, který se stanovoval jejich samostatné schválení a označení schvalovací značkou. Při jejich kontrole není rozhodující, zda se jedná o originální či neoriginální provedení. Posuzuje se pouze, zda jsou dostatečně upevněny k motocyklu, nejsou na něm ostré hrany a výčnělky a nemění maximální rozměry vozidla. V případě, že těmto požadavků namontovaný ochranný rám vyhovuje, je výsledek prohlídky vůči tomuto komponentu vyhovující.
1.4. Zasklení motocyklů
Plastová čelní skla (tzv. „plexy“ nebo „větrné štítky“) namontovaná na motocykly bez karoserie, která nejsou podepřena v horní části, nejsou považována za bezpečnostní zasklení, a proto se na něj nevztahuje požadavek na schválení zasklení podle EHK OSN č. 43, v těchto případech se absence schválení zasklení podle EHK OSN č. 43 nepovažuje za závadu. I na tyto větrné štítky se vztahuje požadavek na absenci ostrých hran a výčnělků. Konce těchto zařízení musí být zaoblené viz bod 1.2.
1.5. Montáž osvětlení motocyklů
Při jejich kontrole není rozhodující, zda se jedná o originální či neoriginální provedení. Posuzuje se pouze, zda jsou dostatečně upevněny k motocyklu, jsou v požadovaném množství a druzích, odpovídají svým zapojením a umístěním na vozidle. Všechny použité světelné zařízení musí mít odpovídající schvalovací (homologační) značku. V případě, že těmto požadavků namontované osvětlení vyhovuje, i přes to, že se nejedná o originální komponent, je výsledek prohlídky vyhovující.
1.6. Montáž zadní registrační značky
Současné technické požadavky na konstrukci motocyklů umožňují umístění registrační značky i mimo podélnou střední osu motocyklu, avšak nikoliv jakkoliv, především ne boční umístění na úrovní středu zadního kola, kdy je omezena viditelnost z opačné strany motocyklu. Umístění mimo osu je možné za splnění následujících podmínek:
- žádná část registrační značky netvoří nejširší část motocyklu (zrcátka se nepočítají),
- montáž registrační značky nesmí bránit maximálnímu náklonu,
- viditelnost registrační značky musí být taková, aby umožňovala vpravo i vlevo viditelnost alespoň 30 stupňů od krajů registrační značky,
- upevnění (držák) registrační značky musí být dostatečně pevné a tuhé, nesmí sloužit jako prostředek upevnění ostatních dílů,
- dále platí ostatní stávající požadavky na umístění.
Pokud jsou uvedené podmínky splněny, jsou požadavky pro montáž splněny. Je však potřeba, aby provozovatel vozidla tuto skutečnost, tj. excentrické umístění registrační značky, měl v souladu s vyhláškou č. 343/2014 Sb., o registraci vozidel, ve znění pozdějších předpisů, zapsanou v technickém průkazu.
Zvláštní ustanovení:
Provozovatel STK musí seznámit s obsahem instrukce kontrolní techniky STK nejpozději v den nabytí platnosti této instrukce. Do příručky jakosti zaznamená způsob, jak bylo zabezpečeno seznámení dotčených pracovníků STK s obsahem této instrukce.
Instrukce nabývá platnosti dnem zveřejnění ve Věstníku dopravy.
V Praze dne . ledna 2018
Ing. Bc. Ivan Novák, v.r.
Ředitel
Odbor provozu silničních vozidel
No sláva. Ledy se hnuly Škoda, že tam není zmíněn rozpor při posuzování obrysového světla alias podsvícené blinkry tak jak je už pár let stanoveno evropskou směrnicí.
je super že se dotáhlo to o čem se mluvilo na kolečkové sešlosti a hlavně že to šlo směrem na STKáčka, nebudou mít výmluvu.
Já neměl v prosinci na dovozové STK žádnej problém a to tam nemám na doplňcích od hondy taky nic a originál 2 mlhovky.
František píše:Četl jsem to už včera na FB a nějaké zásadní změny tam jsou ?? Čtu to znova a nic nevidím asi jsem tupej.FFF.
Františku tak jak já tomu rozumím - ostré hrany ( orel na blatníku musí mít zobák zakulacený do rádiusu 7 mm ),padací rámy opět bez ostrých hran( někde na nich chtěli "E"), plégo asi bez problému ( opět chtěli "E"), přídavná světla múžeš mít ("E" je podmínkou), registrační značka může být na straně, ale musí být vidět i z pravé strany pod úhlem 30 stupňů a tam asi budeš mít možná problém.
Třeba to David nebo ostatní ještě více rozvedou do detailů. Ale to jednání mělo pozitivní přínos ve dvou rovinách, že trochu rozvázalo ruce technikům na STK a tím pádem jejich přístup bude přijatelnější i vůči nám motorkářům což
určitě vítáme.
Díky Zděndo ale...furt v tom asi nic zásadního nevidim asi snad až na ty přídavný světla.Samo že každej v tom hledá to co se ho týká.Padáky bejt mohly ne takový ty ostrý,plégo taky nebyl problém ,orlice stále neprojde má ostrej zobák a držák spz jsem taky řešil už před tím,to taky smělo být ale raději jsem ho na stk sundal páč jsem si ho dělal sám a samo robo neprojde.Zásadní změna kterou by spousta lidí ocenila by bylo uznat normu Dot,to by se lidem ulevilo.FFF.
Jak píšeš Fando, každý v tom hledá své. Někteří technici vyžadovali, aby motka vypadala jako když vyjela z fabriky. Vše origo. Originální světlo v předu i v zadu a.t.d.. Ty jsi to třeba řešit nemusel, ale jiní ano.
Každopádně to posun je.
Jsem zvědavej , jak se budou řešit přídavná světla....háček je v tété větičce :" Posuzuje se pouze, zda jsou dostatečně upevněny k motocyklu, jsou v požadovaném množství a druzích"....požadované množství !!!!!!! Dle předpisu vydaného MD se praví, že na motorce jsou jen jedno, nebo dvě hlavní světla...Takže pokud se budou chtít na STK držet znění uvedeného tak je uplně šumafuk jestli jsou tak éčka nebo "céčka"...máme smolíka...Ale uvidíme.
Presne tak, jedno nebo dve HLAVNI svetla.... Takze pokud je budu mit pripojena mimo okruh hlavnich svetel, nelze je povazovat za hlavni...
Pokud se nebude resit treba svitivost, jako kriterium.
Mám dvě mlhovky uchycené na rámu padáku a jediné co technika zajímalo zda mají vlastní vypínač s kontrolkou o počet mu nešlo. jo a samozřejmě zda mají Ečka.
Přínos vidím, že je zde jednotný výklad, kdežto do nynějška si to každý technik vykládal jinak. Příliš přísně i tam kde to bylo zbytečný (padáky, opěrky, světla etc.)
Přídavná dálková světla na rampě mi taky kontrolovali, ale technik řekl, že nesmí svítit všechna najednou. mě se rozvěcují až když přepnu na dálkový a to je prý v pořádku.
Přátelé, tady něco z výkladu Autoklubu ČR. To by snad mohl být relevantní zdroj k dané problematice.
"Přední mlhové světlomety
Mlhový světlomet může být jeden nebo 2. Může být namontován nad, pod nebo vedle jiného předního
světlometu, ohledně umístění v tomto případě platí analogie vztažných středů mlhového světla shodně
jako u dálkových či potkávacích světlometů. Jsou-li tyto světlomety 2, pak jejich vztažné středy musí
ležet symetricky ke střední podélné rovině vozidla. Umístění je min. 250 mm nad vozovkou a žádný
svítící bod mlhového světlometu nesmí být nad nejvyšším svítícím bodem potkávacího světlometu.
Mlhový světlomet se může otáčet s rejdem řízení, může být skupinový či sloučený, nesmí být sdružený.
Přední mlhový světlomet se musí dát rozsvěcovat a zhasínat nezávisle na dálkových a potkávacích
světlometech. Kontrolka (zelená) je nepovinná. To znamená, že ji nelze při kontrole (STK apod.)
vyžadovat a děje-li se tak, pak příslušný pracovník nezná předpis."
Zdarec,tady se ale "jak jsem to pochopil já",nic nepíšou o tom že by přestali koukat na "Éčka" ,je tam
.......Všechny použité světelné zařízení musí mít odpovídající schvalovací (homologační) značku.........
A to si myslím že furt píšou o "Éčkách". No uvidím v létě na STK. FFF.
Jasně Františku, v tom máš pravdu a má to logiku. Homologace samozřejmě ano. Ale z textu je (myslím si) nadevše jasné, za jakých podmínek lze umístit, krom hlavního reflektoru, další světla. Mnozí z nás se setkali v minulosti s tím, že někteří technici STK tvrdili, že ....... prostě žádná jiná světla ne. A tady se ukazuje, že montáž přídavných (mlhových) světel možná je a to "bez ztráty kytičky" na STK či v provozu.
Je to fajn že to nabírá směr...jak už bylo zmíněno..každý tam hledá to své...??!!
Co vím z vlastní zkušenosti,na Stk vůbec nevědí,co mají vlastně sledovat?? kámoš co tam dělá my říkal že vlastně furt vše dokola jen co vědí už léta..
Zpz vzadu za za kolem + podznačník nic jiného!osvětlení zpz ,,E,, světla jen jedno.možná jenPĚKNÉ světla/mlhovky??? Néé moc velké Plego ???netuším co je tím myšleno?? sjeté gumy,dvě sedačky,blinkry,,E,,a hlavně zrcátka..velké..!!! a Tachometr ne dvojí měření!!pokud to není USA verze z dovozu ale i na to mají výhrady!!! a poslední dobou řidítka ...šíře,,
pochopitelně nejlépe vše z ,,E,, a bohužel vše dokumentovat na foto!!!
tak snad do budoucna to půjde líp a bude vše jednodušší jak pro samotného majitele tak snad i pro Stk