Začátečníci nebo noví zájemci o Shadowky se často ptají, v čem budou vstřiky lepší a jestli se vyplatí připlatit si za novější ročníky...
Startování bývá u nich zpravidla na brnknutí (a to i po delší odstávce po zimě, nebo za chladného rána apod.), odpadá sytič, odpadá pro někoho technicky složitější údržba karburátoru (čištění, seřizování, membrány, jehla, plovák atd.). Taky to na rozdíl od karbecu bez vzduchové váhy a managenentu jede pořád víceméně stejně dobře bez ohledu na atmosférický tlak (klesá výrazně s nadmořskou výškou), ale to se u nás v ČR prakticky neprojevuje.
Navíc bývá u vstřiků (obecně) trochu menší spotřeba paliva než s karbecem, ale u Shadowek 750 to až tak dramatické není - spotřeba paliva je u nich skvělá, nejenom u novější verze se vstřikem, ale i u seřízeného karbecu. Jinak u vstřikovače je při brždění motorem možno úplně zastavovat dodávku paliva (ne uživatelsky, ale pokud to tak výrobce nastavil), zatímco z karburátoru si válce pořád nasávají směs benzínu se vzduchem.
Co se případné ucukanosti týče, tak Shadowky VT 750 nejsou ucukané, krásně plynule reagují jak motory s karburátorem, tak se vstřikováním, aspoň podle mých zkušeností s oběma typy.
Horší nebo výrazně jiný zvuk to nemá, zvuk je prakticky stejný (karbec nebo vstřiky), a je to hlavně dáno stejnou konstrukcí V-éčkového motoru a jeho stejným objemem, airboxem a vzduchovým filtrem, a nejvýrazněji to svou konstrukcí ovlivňují výfuky (svody a koncovky).
Vstřiky jsou dneska jedny z nejspolehlivějších prvků, a u Hondy jsou extra spolehlivé - to už se spíš padesátkrát pokazí něco jiného u padesáti různých mašin, než u jedné Hondy vstřiky. Třeba i moderní automobily používají už dlouhá léta prakticky výhradně vstřikování a není to při normálních nájezdech (100, 200 tisíc km apod.) žádné jejich slabé místo. Trochu problémy mohou občas být u dieselů, ale tam je to zase jiná kapitola.
U těch našich kochacích mašin s nájezdama 2, 3, 5, někdo 10 nebo výjimečně i 15 a víc tisíc km ročně jsou ty vstřiky prakticky věčné, spolehlivé a bezúdržbové.